czwartek, 28 lipca 2011

Łazienka w mgiełce retro

Autorem artykułu jest Artefakt



Styl retro króluje we wnętrzach naszych mieszkań. Przedwojenny klimat, elegancja i wyrafinowanie minionych epok zagościły również w wyposażeniu łazienek. Radzimy, jak oddać charakter i estetykę epoki w łazienkowym zaciszu.

"Moda przemija, styl pozostaje", jak mawiała Coco Chanel. Zasada ta dotyczy również sztuki urządzania wnętrz. Adaptacja elementów minionej epoki wymaga przestrzeni do działania. Dlatego tak ważne jest oszacowanie powierzchni, jaką dysponujemy: im większa, tym łatwiej o dekoratorskie szaleństwo. - W wypadku niewielkiego metrażu warto pomyśleć o ograniczeniu się jedynie do akcesoriów w stylu retro lub wyboru takiego elementu wyposażenia, który stanowiłby charakterystyczny akcent danej epoki. Częstym uzupełnieniem jest wolno stojąca wanna z orlimi nóżkami - radzi Katarzyna Rogowa ze sklepu Lazienkaplus.pl.W sytuacji, gdy dysponujemy dużą przestrzenią do zagospodarowania, możemy dać upust fantazji. Producenci wyposażenia łazienek oferują szeroką gamę produktów nawiązujących do stylu retro. Dzięki wyrafinowanym formom nasza łazienka w mgnieniu oka ma szansę na transformację.Umiar z charakteremWprowadzenie do wystroju elementów wyposażenia nawiązujących do minionych epok wymaga zachowania zasady złotego środka. - Granica pomiędzy kiczem a klasyką w dobrym wydaniu jest wąska. Dlatego warto pamiętać, że nawiązujące do tradycji elementy wyposażenia muszą komponować się z funkcjonalnym sprzętem. Wiele osób zapomina, że elementy zdobnicze nie powinny utrudniać korzystania z wyposażenia łazienki. Elegancja to podstawowy wyznacznik retro, dlatego tak dużą popularnością cieszą się nowoczesne instalacje z tradycyjnym, klasycznym akcentem - dodaje Katarzyna Rogowa z Lazienkaplus.pl.Tutaj szczególną rolę odgrywają dodatki. Ich przemyślany dobór pozwala stworzyć kompozycję, która będzie estetycznym majstersztykiem. Retro to wspomnienie minionych lat. Nie oznacza to, że całe wnętrze ma być wypełnione stylizowanymi elementami. Wystarczy jeden mocny akcent: zestaw retro akcesoriów takich jak mydelniczka, dozownik, wieszak na papier lub same baterie łazienkowe.Barwy epokiObowiązkowym elementem stylizacji retro jest odpowiednia kolorystyka. Uniwersalna biel w połączeniu z chromem i mosiądzem pozwala uzyskać efekt elegancji i prostoty.Gamę kolorów retro tworzą stonowane barwy. Popularnością cieszą się odcienie brudnego złota, miedzi czy starego srebra. We wnętrzach króluje ecru, ciepłe brązy, najczęściej łączone z akcentami w kolorze kości słoniowej - mówi Katarzyna Rogowa z Lazienkaplus.pl. Wykorzystanie intensywnych kolorów, połączonych dla kontrastu z bielą nadaje wnętrzu wyrazistego charakteru.W blasku elektronicznych świecElementem wieńczącym stylizację retro jest odpowiednio dobrane oświetlenie. Kinkiety o dopasowanym do danej epoki wzornictwie to opcja dla zwolenników sztucznego oświetlenia. W wielu wypadkach należy zrezygnować z nowoczesnych rolet i żaluzji, zastępując je zwiewnymi firanami, rodem z babcinej kolekcji. Obowiązkowym detalem są zapachowe świece, które komponujemy we wnętrze bez żadnych ograniczeń!Stylizacja retro to łatwa droga do nadania wnętrzu charakteru z klimatem, odzwierciedlającego styl życia i osobowość domowników. Grunt to zachować umiar w swojej wnętrzarskiej fantazji i nie zapominać, że łazienka to przede wszystkim pomieszczenie funkcjonalne.Źródło: Lazienkaplus.plO firmie:Lazienkaplus.pl to największy sklep z wyposażeniem łazienek w Polsce (wg raportów: Internet Standard e-commerce 2009, Internet standard e-commerce 2010). W jego ofercie znajduje się szeroka gama artykułów m.in. ceramika sanitarna, baterie, wanny, brodziki, kabiny, panele i zestawy prysznicowe, stelaże podtynkowe, zlewy, meble i akcesoria łazienkowe oraz technika grzewcza. Produkty pochodzą od renomowanych producentów, takich jak : Koło, Oras, Grohe, Hansgrohe, Ravak, Deante, Huppe, Kludi, Poolspa, Geberit, Roca, Villeroy&Boch, Duravit, Viessmann i wielu innych.

O Artefakt Firma specjalizuje się w szeroko rozumianym marketingu internetowym (pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych - SEO, marketing i reklama w wyszukiwarkach - SEM oraz internetowy public relations). Artefakt istnieje od 2005 roku i aktualnie obsługuje ponad 300 polskich i zagranicznych klientów - serwisy firmowe, sklepy internetowe, portale i witryny.

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz