piątek, 31 maja 2013

Czerwiec w ogrodzie

 jakie rośliny siejemy i sadzimy w ogrodzie w czerwcu

        Czerwiec w ogrodzie to czas na siew niektórych roślin ozdobnych: bylin, roślin dwuletnich i roślin jednorocznych. Jakie rośliny siejemy w ogrodzie w czerwcu? Jakie rośliny sadzimy w ogrodzie w czerwcu?



Czerwiec w ogrodzie: jakie rośliny siejemy w czerwcu

W czerwcu pikujemy wysiane w maju kwiaty letnie, które już wzeszły. W czerwcu wysiewamy na rozsadnik byliny: orliki, dzwonek karpacki, rogownice, sasanki, goździki pierzaste, mydlnice, smagliczki, ubiorki. Na rozsadnik lub do skrzynek wysiewamy także rośliny dwuletnie: stokrotki, bratki, niezapominajki, goździk brodaty. Na rozsadnik lub na miejsce stałe siejemy łubiny i rośliny dwuletnie: dzwonek ogrodowy, prawoślazy (malwy). Na miejsce stałe wysiewamy rośliny jednoroczne, które zdążą jeszcze zakwitnąć przed jesienią: groszek pachnący, nagietki, łubin żółty, rezedę. Należy pamiętać, aby nie przesuszyć kiełkujących roślin.

Czerwiec w ogrodzie: jakie rośliny sadzimy w czerwcu

W czerwcu sadzimy w ogrodzie drzewa i krzewy, ale tylko te rosnące w pojemnikach. Na początku czerwca sadzimy także do gruntu rozsadę arbuza, melona, papryki i oberżyny.
Czerwiec w ogrodzie to czas na rozsadzaniezbyt gęsto rosnących roślin przy oczku wodnym: roślin strefy przybrzeżnej oraz roślin zanurzonych i pływających w wodzie. Trzeba uważać, aby podczas dzielenia i czyszczenia wydobyte z wody rośliny nie wyschły.
W czerwcu rozmnażamy także przez podział byliny, które zakończyły już kwitnienie (np. pierwiosnki, zawciąg nadmorski, języczkę, barwinek) oraz rozchodniki (oprócz rozchodnika okazałego), skalnice i rojniki; przez sadzonki korzeniowe – mak wschodni i przykwiatkowy (po kwitnieniu).


5 komentarzy:

  1. Akurat to już jest taki miesiąc, że możemy zaczynać regularnie nasz ogród podlewać. No chyba że będzie jak i u mnie czyli często nie było wody. Ja sobie poradziłam z tym tak, że kupiłam hydrofor na działkę https://www.dostudni.pl/hydrofor-na-dzialce,b36.html i już teraz nie mam problemów z podlewaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poniekąd to każdy miesiąc w naszym ogrodzie jest bardzo ważny i ja jeszcze chcę dodać, że także od jakiegoś czasu zastanawiałam się gdzie najlepiej kupić ciekawe meble ogrodowe. Fajnie, że właśnie w sklepie https://ogrodolandia.pl/ nie ma najmniejszego problemu z tymi rzeczami.

    OdpowiedzUsuń